10 Nisan 2011 Pazar

YARGICI 'dan hiç bir şey almamak gerek

Internet’te aradım; Yargıcı mağazalarından ve müşteriye yaklaşım politika/tarzlarından şikayet çok! Ancak anlaşılıyor ki müşteri kaybetmek umurlarında değil. Birileri gider, birileri gelir diye bakılıyor olmalı. Müşteri kaybetmenin ya da memnuniyetsiz müşteri yaratmanın maliyeti -garip ama -- bilinmiyor olmalı.

Yargıcı Metrocity mağazasında gördüğüm krem rengi, dantelli bir fulari cok begendigimi arkadasima soylemistim, bana hediye almış. Çok memnun olup boynuma taktım ve değiştirme kartını attım ancak bundan pek sorun çıkmadı - şimdilik..

Evde beni şok eden bir defo gördüm. Mağazaya gittim. Fularin bir kenarinda, boylu boyunca akan dantel, orta kisimda yani enseye gelebilecek bir hizada kesik; daha dogrusu orada dantel yok, kesintiye ugramis.Bir imalat hatası oldugu çok açık.

25-30 TL'lik bir fuları doğrudan değistirmek yerine merkeze göndermemiz gerek, prosedür böyle dediler. Sinir bozucu, anlamsız. Cimrice. Ne kadar sürer? 15 gün! Neden merkeze gidiyor, nesi incelenecek belli değil. Süreç boş yere uzatılıyor; müşteri üzülüyor...

IMALAT hatası olduğu en cahil kişi tarafından bile anlaşılabilecek bu ürünün tadil edilemeyecegi alenen ortada. Ayrıca, orayı ben kessem içeri girik olur, dışarı çıkık değil!!! Ayrıca ne ithal edildiği ülkede ne yargıcı'da kalite kontroldan da geçmemiş. Bu da büyük bir hata.

Bir insan bunu kendi kesip, değişim için mağazaya geliyorsa ancak ruh hastası olabilir.

Merkeze gönderdiler, 15 gün bekledim, fuları takamadim. Ve hiç düzelmeden ama yapıldı diye geldi. Bu nasil bir körlük??? Müşteri ile sanki dalga geçiliyor:( Bu kadar KÖTÜ BİR SÜREÇ az bulunur. Meşhur YARGICI magazaları böyle özensiz ve ciddiyetsiz ve müşteri memnuniyetini hiçe sayıyor. Bu devirde böyle bir davranışı markalarına, o şık mağazalarına nasıl yakıştırılıyorlar???

Günümüzde birçok mağazaya rahatlıkla, hiç bir açıklama yapmadan ürünü iade edebiliyorsunuz. Örneğin IKEA, Bauhaus, Marks & Spencer, bazı elektronik mağazaları, Migros, vb.... Bunlar medeni, çağdaş firmalar. Sinirin bozulmuyor hiç bir süreçte. Bir de böyle yargıcı gibi nekes ve müşteriye saygısızlar var maalesef :(

Şimdi 2. kere gitti. Bir 15 gün daha beklemem gerek. Keşke öyle alsaydım diye hayıflandım, içe doğru kıvırır takardım. 

Eğitimlerimde vereceğim iyi bir kötü örnek oluşturdu, hatta dünkü kursumda anlattım. 25-30 TL'lik bir ürün için, o ürünün merkeze gitmesi gelmesi, bir daha gitmesi gelmesi, doldurulan formlar ile daha fazla para kaybettiklerini anlayamamaları çok enteresan + bir de paha biçilemez bir değer olan müşteriyi kaybediyorlar... O müşteri gidip bunu yüzşlerce binlerce kişiye anlatıyor.... kayıp hesaplanabilirin ötesinde. Bunlar hiç kalite eğitimi almamışlar!

Siz siz olun Yargıcı gibi berbat tadilat/değiştirme/iade süreçleri olan yerlerden alış veriş etmeyin. Başta da dediğim gibi Web'de sayısız şikayet gördüm, "çantam hemen koptu, değiştirmediler, şal aldım, anında vazgeçtim iade almadılar... " gibi sayısız şikayet... Malları da kalitesiz anlaşılıyor, iade/değiştirme de yapmıyorlar.İlginç! bir sürü de kar ediyorlar şüphesiz... Müşteriler daha bilinçli olmalı....

14 yorum:

  1. filiz hanıma katılıyorum...bağdat caddesi yargıcıdan benim de bir değişim yüzünden şikayetim oldu..müdürleri yanıdayken bile çalışanlardan pınar isimli genç bana çok kötü davrandı..kendisini halkla ilişkilere şikayet ettiğim gibi internet yolu ile de herkesin bilmesini istedim..seviyesiz bir konuşma tarzı ile - ki zaman zaman eğitim aldıkları halde - müşteriye hizmet için verilmiş bu kişiyi kınıyor,müdürlerini de daha duyarlı olmaya davet ediyorum...

    YanıtlaSil
  2. Yargıcı mı? Bir daha asla. Yargıcı çantayı bir hafta kullandım. İki yerinden koptu. Hala sonuçlanacak. Bir daha geri göndersinler, her hafta bir mağazalarının önünde müşterilere çantayı göstermeyi düşünüyorum. O kadar kızgınım ki. Ben kalitelidir diye o kadar paraya kıyıp çanta alıyorum, kullanmaya kıyamıyorum. Birileri de çin malı gösterişli ama yüzde yüz kalitesiz ürünlerle geçimini sağlıyor. Haram olsun ne diyeyim. Kapılarını bir bir kapattıkları günleri görürüm inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YARGIC'nın vitrinleri çok vüzel.. İnsanı çekiyor. Göz atıp geçiyorum. O eşarp olayından sonra ben buradan hiçbir şey almıyorum, atyen almazdım, eşarp hediyeydi! Bir bozukluk çıktığında NASIL DAVRANDIKLARI MALUM. Böyle nekesler! Israrla da ayı tutum içindeler belli ki! Siz de yaşamışsınız. İnsanlar da oradan almaya devam ediyorlar...

      Sil
  3. Ben artık Yargıcı'nın vitrinlerine bile bakmıyorum. hiç bir zaman hiç bir şey almayı düşünmüyorum. Çünkü çanta olsa hemen sapı kopsa, fular buluz vb olup sökük yırtık çıksa veya bir yıkanışta çekse, renkleri karışsa -ki olabilir-- en az 2-3 hafta hazretlerin incelemelerini bekleyeceksiniz. Deli miyiz??? Birkaç liralık fular, ya da 100 liralık br çanta için müşteriyi bu kadar süründürüp, uğraştırıp, kızdırıp kırmalarına ve kaybetmelerine değer mi??? Çok garip ve çağdışı bir müşteri ilişkileri yönetimi! Giden gitsin ve istediği kadar kötü propaganda yapsın diyorlar.

    YanıtlaSil
  4. yargıcı cpacity den 21:55 itibarı ile aldığım ürünü ,evde beğenilmemesi sonucu ertesi sabah 11:00 da iade etmeye gittim iade alamıycaklarını ancak alış yapılan gün iAde alabileceklerini ilettiler.oysa kasanın yanında kocaman iade ve değişim süresi 30 gün olarak belirtilmiş durumda .Ve uygulama bu yazıyı inkar eder ,napalım biz yapmıyoruz şeklinde ,şirkette ulaşacak şirket mercinin ifadesi ise biz böyleyiz sadece ayıplı ürünü geri aldıklarını,aynı gün gelen ürünlerin ayıplı olmadığını kabul halindeler .Yargıcının bu kadar perakende sektör işleyişinden uzakta ve sevimsiz bir yaklaşım içersinde olduğunu bilmiyordum öğrendim .tüm çevreme ve duyurabildiğim noktalara yaşadığım YARGICI OLUMSUZLUĞUNU ulaştırmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  5. 21/12/2012günü yargıcıdan 21:55 itibarı ile aldığım ürünü,beğenilmemesi sonucu ertesi sabah 11 de iade etmeye gittim. İade alamıycaklarını ancak alış yapılan gün iade alabileceklerini ilettiler.Teknik olarak 21:55 de aldığım ürünü sadece ertesi sabah iade edebileceğimi söylediğimde yapabilecekleri bir şey olmadığını ilettiler .Oysa kasanın yanında kocaman iade ve değişim süresi 30 gün olarak belirtilmiş durumda .Ozaman bu yazı neden var.ptesi de şirket merkezine ulaştığımda ise şirket mercinin ifadesi ise sadece ayıplı ürünü geri aldıklarını söyledi, bu durumda aynı gün gelen ürünlerin ayıplı olmadığını kabul halindeler!
    Yargıcı mağazası ile yaşadığım olumsuzluğu ve duyarsız yaklaşımı herkese iletip paylaşmak ve duyurmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  6. 1 ay önce aldığım ayakkabı sadece işe gidip gelirken giymeme rağmen ortadan ikiye ayrıldı. Geri vermek üzere şubeye gittiğimde fabrikaya incelemeye göndereceklerini belirttiler. Sonuç tadilat yapılamadığı ve iade kabul edilemeyeceği yönündeydi. Fabrikadan müşteri sorunları ile ilgili olduğu söylenen Sanem hanım ile görüştüğümde müşteri sonuçtan memnun olmuyorsa eğer tekrar ayakkabıyı incelemeye alabileceklerini, şubeye bırakmamı söylediler. Şubeye tekrar bırakıp inceleme sonucunu aldığımda ise sonuç aynıydı. En kısa zamanda tüketici mahkemesine başvuracağımı belirttim .Şube görevlisi iade kabul etmediklerine dair yazıyı yırttı ve gerekçe olarak ayakkabıyı bana verdiğini yırtmak zorunda olduğunu belirtti. Kendilerinden iadeyi kabul etmediklerine dair yazıyı bile zar zor aldım, hatta alamadım yırttığı kağıdı birleştirip verdi.Kesinlikle tüketici mahkemesine başvuracağım. Müşteriyi bu kadar önemsemeyen başka bir firma daha görmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kızımın 1.5 yıl önce aldığı çantanın, seyrek kullanmasına rağmen bütün derileri döküldü, çanta kullanılamaz hale geldi. Ben de ürünü şikayet etmek için Ataköy Aplus'a götürdüm ve merkeze yolladılar. Ancak daha sonra üründe " kullanım hatası " olduğunu tespit edip bize geri yolladılar. Tamir edilemeyip değiştirilemeyeceğini söylediler. Cep telefonuma gelen bilgide, bu bölüme ait (değiştirme bölümü) telefon numarası bilgisi de verilmişti ancak telefonla aramama rağmen o bölümden kimseyle görüşemedim. Bir daha Yargıcı mağzasından alışveriş yapmamaya karar verdim. Eskiden bir çizgizisi, imaj değeri olduğunu düşündüğüm mağzanın, müşternin mağduriyeti karşısında böyle bir tutum sergilemeleri beni son derece üzdü.

      Sil
  7. bu ne terbiyesizlik paladyum yargıcı da hatice isimli müdür satış elemanlarının kavgalarına aldırmayıp onundeki takılarla düzeltmekle meşkuldu ben mudale etmek zorunda kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten tamamen kıroca bir davranışltır bu; elemanların bağıra bağıra konuşması.... hele kavga!!!!

      Sil
  8. Yargıcı dan çanta almayın..Çoğu şikayetler gibi,dünya para verip aldığım çantayı bir aydır incelediler ve bugün tamir yada iade cihetine bile gitmeden,'gelin alın' dediler.İstersem, müşteri hizmetleriyle görüşebilirmişim..Kimsenin sokağa atacak kadar fazla parasının olduğunu düşünmüyorum..Sonuçta kendileri kaybedeceklerdir..

    YanıtlaSil
  9. Yargici ürün alana kadar iyisiniz urunde sorun yasayinca inanilmaz ukala bilmis personelleri devreye giriyor..kurumsal bir firma olmasina ragmen musteri kaybi umurlari olmuyor ben ve cevrem kesinlikle alisveris yapmayi dusunmuyoruz..elimden geldigincede sosyal medyada olsun heryerde cirkinliklerinizi ifade edicem ucuz urun almiyorum verdikleri hizmet oldukca ucuz kiniyorum sizi..

    YanıtlaSil
  10. Ben Yargıcı tarafından düpedüz dolandırıldım. Anneme hediye aldığım gömleği beğenmedi ve iade etmek istedi. Gömleği götürdük geri verdik para kartımıza yatacaktı 1.5 ay oldu hala yatan bir meblağ yok. Her gün arıyorum yarın yatacak deniyor. Çok adi bir yaklaşım tüketici mahkemesine dilekçemi verdim mahkemede hesaplaşacağız. Yazıklar olsun böyle firmaya

    YanıtlaSil
  11. aynı olayı ben yaşadım buyaka yargıcı da ..sevtap diye bi kadın.uslup yaklasım berbat ötesi.tepem attı aldığım tüm ürünleri bıraktım.peşini bırakmıyorum.

    YanıtlaSil