12 Ocak 2012 Perşembe

TÜRKSAT - Hikayenin sonu - Dikkatsiz bir eleman yüzünden...

Dün nihayet arıza kaydı bırakmaya muvaffak olmuş ve 5 saat içinde en geç gelirler sözüne inanmıştım. Ama gece saat 22 olup hiç bir şey olmamıştı. Dayanamayp yine telf ettiydim ve tabii yine meşgule düşüp sonra kapandı. Yani yine boşa telefon parası....

Bu sabah tekrar aradım, kız bir yerleri aradı falan siz dün unutulmuşsunuz, bugün gelirler dedi !!!

Bu durumu "secret"çiler diyebileceğimiz kişiler --ki pek çok görüşte/öğretide var bu inanç-- , negatif düşündükçe negatifi çekersin inancıyla açıklarlardı herhalde. Belki de doğrudur.

Bu arada, dün kapıcıdan öğrenmiştim geçende bizim sokakta kablo tv tamirat daha doğrusu yenileme yapmış, kabloları değiştirmiş..

Nihayet 11.30'da bir kişi geldi. Aşağıdaki kutulara bakmak için benden merdiven istedi verdim ki olmayabilirdi. Adama dedim ki

"O tamiratta/yenilemede apartmalardaki kutulara da el attılar mı ki?",

"Bilmem, ben arızacayım" dedim.

Sorunumu düzeltti geldi.

"Neymiş" dedim. 
"Kablonuz boştaydı" dedi !!!!

Kutuyu bilsem, açsam boştaki kabloyu görür ben de takardım. Boşa beklemişim günlerdir. Her işten anlamak gerekiyor...

Şimdi... Apartmanda 8 daire var, hepsi kablo tv kullanmıyor. Yani kutuda 3-5 kablo vardır takılı, hadi 8 olsun. Nasıl / ne yapıda bir çalışan bir kabloyu takmaz, boşta olduğunu görmez (bir kutu ve en fazla 8 kablodan bahsediyoruz, devasa bir kutu değil yüzlerce binlerce kablo yok) ve kutuyu kapatır.

Bu benim aklımın almadığı bir kalitesizlik, özensizlik...

Ben meslek ve kişilik icabı kalite ve süreç konularına çok dikkat ediyorum, keşke etmesem. Bozulmayı görüyorum. İlk başta da dediğim gibi 5-10 sene önce farklıydı... Sosyolojide vardır eminim bu: Tepede nasıl bir idare varsa, yargıda, eğitimde, her tür sistemde NE varsa, kişilere, kurumlara, her yere o sirayet ediyor. Çünkü tümü bir sistem zaten... Sistemin bir kısmı arızalı iken kalan kısımları düzgün çalışmaz bilirsiniz.
Hepsi etkilenir.. Daha kimbilir neler olacak ve bu günleri de arayacağız...

Türksat'a, Türktelekom'a işiniz düşmemesini dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder