28 Eylül 2009 Pazartesi

Müşteri Kaçırmaları Umurlarında Değil

Son günlerde fazlaca başıma gelmeye başladı.. Anlamak mümkün değil. Müşteri kaçıran, müşteriyi sanki özellikle kaçırmaya, kaybetmeye çabalayan o kadar çok mağaza, market var ki!? Kimisinde bu, mağaza "politikası" değildir elbet ama niteliksiz, eğitimsiz eleman/satıcı meseledir olasılıkla. Ama satıcısını izlemeyen işletme müşteriye ne kadar değer veriyor olabilir? Ya da neden anketler yapıp, müşteri memnun nu değil mi, kaçam neden kaçıyor, ona bakmazlar? Bu konularda uuzn yıllar çalıştım, eğitimler verdim... Aklım almıyor bu olan biteni. Niteliksiz, umursamaz satıcı meselesi değil de işletme "politikası" ise, ya da tok satıcı iseler, daha da garip, neden mağazalar açıp bir de bir sürü reklam harcaması yapıyorlar?

Bir gazete blogunda da yazıyorum. Ama şimdi ve bundan sonra mağaza adları vererek yazacağım için onlar yazılarımı onaylamayacaklardır. Nedense. Bu sebeple bu bu blogu açtım, umarım birilerine ulaşır.

Kötü işletmeler bilinmeli ve onlar da kendilerine çeki düzen vermeli.

Bundan sonraki yazı ile canımı sıkan, kesin alıcı iken eli boş dükkandan çıkmama neden olan, veya bir daha kesin o mağazaya gitmeme kararı vermeme neden olanları yazacağım...

Müşteri ilişkileri konusunda birilerine yol göstermesi, örnek olması umuduyla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder