5 Temmuz 2012 Perşembe

İSPARK - Yanlış cezalar, bakılmayan dilekçeler

Tam ne zamandı anımsamıyorum, bir ispark görevlisi 24 TL borcum olduğunu söyledi. Şoka girdim. Çünkü her zaman borcumu öderim, "haa adam yok kaçayım" demem, ne de olsa kaçsanız bile yazılıyor biliyorum.

Sinir içinde eve geldim, parkçının verdiği telefonu aradım (beyaz masa gibi bir adı da var! insana başka birşey çağrıştırıyor ama ispark için), zar zor bir yere bağlandım. Plakama göre adam döküm aldı baktı, biz buna Internetten kendimiz bakamıyoruz galiba. Bu dediklerim 1-1,5 sene önce oldu, belki 2, gerçekten anımsayamıyorum, çok oldu.

Adam okudu, baktım; çok garip, anlamsız yerler söylüyor. "Ne yapacağım?" dedim, bana en yakın Dedeman Oteli karşısındaki katlı otoparkın içinde bir ispark ofisi varmış, oraya gidin dedi. Zannettim ki gidip derdimi anlatıp borcun hiç değilse bir kısmını sildireceğim çünkü hadi birçok şeyi ispat edemem ama Bebek civarında aynı tarih aynı saat dilimine 2 ceza yazılmış!!! Alt alta aynı iki satır. Bu nasıl yazılım ki plaka, tarih, saat, yer "primary key" olması lazım gelirken öyle değil, ve böyle tamamen aynı 2 kaydı kabul etmiş. Yazılım ve veritabanlarının ne kadar sağlıklı olduğu ortada!

Gittim, oradaki görevliler anlayışlı ve iyiydi. Ama oraya sadece dilekçe verebilirmişim sadece. O görevliler dökümdeki mantıksızlıkları gördüler ama "biz silemiyoruz" dediler. Yetki silsilesi böyle demek. Dilekçe yazdım detaylı, kolum koptu. Bir yerlere gitti sandım...

İki ay sonra falan ilk telefon ettiğim Beyaz Masa denen yeri aradım, dilekçemin akıbetini sordum. Borcum aynı... Dilekçe gelir gelir, yapılır dedi.....!!! Başka bilgi vermedi. Peki dedim....

Şimdi aradan 1 mi 1,5 mu ne kadar zaman geçti, içimde hiç iyi bir his yok, bakayım dedim gene de, ruhum sıkılarak, ilgili web sayfasına girdim. Nedir tahmininiz??? Borç aynen duruyor. Benim dilekçem ne olmuş olabilir? Eminim çöpe atıldı. Çünkü bana ne cevap verildi, ne de yanlış olduğu ayan beyan ortada olan o tamamen aynı 2 satır düzelmiş... Bu vatandaşa tamamen saygısızlık.

Hep söylediğim şu: Hizmette yanlışlık, eksiklik, üründe hata, arıza olabilir ; ama aradığınızda ya da yazdığınızda bu çöpe gidiyorsa, bu tamamen ayıp, tamamen saygısızlık. Kötü hizmet. Kötü firma. Zaten Internet ispark şikayetleriyle dolu. İçleri nasıl rahat ediyor??!!! Türkiye olarak geldiğimiz ortamda bunları beklememek gerek belki ama yılmayıp uğraşmalıyız (Bakın Türktelekom nihayet gazete yazımı okuyup beni aradı evvelsi gün, hem de 2 ayrı birimden!:))  Para veriyoruz, kaçak park etmiyoruz, en azından ben. Ama yalan yanlış cezalar... Dilekçeye cevap yok. Buna kullanabileceğim keliemleri buraya yazamıyorum... Hakikaten sinirlendim. Bu saygısız firmalar nasıl da köşe oluyor.. muhakkak....:(

Az önce bir eposta yazdım. Bakalım birine ulaşacak mı yoksa epsoat adresini laf olsun, sadece görünsün diye m,i koymuşlar web sayfalarına. Şunları yazdım (Kısa yazayım dedim, olamadı...):


Sayın Yetkili,

Her zaman borcunu eksiksiz ödeyen ve ispark yok ise ortalığa park etmeyen bir vatandaşım.
24 TL ispark cezamın bulunduğunu hayretle öğrenmiş, incelenmiş, haksızlıkları görerek Dedeman Oteli karşısındaki otopark içindeki yerinize kadar kalkıp giderek ayrıntılı dilekçe vermiştim.

2-3 ay sonra sorduğumda hala ele alınmamıştı. Şu anda en az 1 - 1,5 sene olmuştur.
Borç hala aynı görünmekte. Dilekçem ne oldu acaba???? Bana ne numarası ve fotokopisi verilmediği için belirtmeme imkan yok.

Vatandaşın verdiği dilekçeler nereye gidiyor??? Çöpe mi???

Bakıldığında bana borç çıkarılan yerlerin yarısında hiç bir zaman bulunmadığımı detaylı olarak yazdım hatta birinde (Ortaklar Caddesi Mecidiköye yazanda), Çekmeköyde idim, iş görüşmesi olduğından ajandamda kayıtlı.

En garibi de BEBEK'te aynı gün ve aynı saat aralığına 2 KERE YAZILMIŞ MANTIKSIZ CEZADIR. Alt alta iki satır olarak görünmektedir.
Plakam 34 .......... Lütfen sistemden bakınız.

Hiç güven telkin etmeyen ve kurmunuz hakkında olumlu düşünmeye imkan vermeyen durumlar...

Gerek park yerlerindeki görevliler gerekse dilekçeleri ele alanlar NASIL çalışıyor? Bu nasıl bir çalışma??

Tüm Internet hakkınızda şikayetlerle dolu, bunlar İSPARK yönetimini rahatsız etmiyor mu?

Ben neden bana haksız olarak yazılmış cezalar için senelerce uğraşmak zorunda kalıyorum? Bir daha gidip de sapa yerlerde otoparklarda dilekçe veremem, ne de olsa o da çöpe gidecek !!!!! Hizmetinizi düzgün ve saygılı vermeniz gerek.

Bir an evvel borcumun düzeltilmesini istiyorum. Diğerlerini ispat edemeyeceğime göre, BEBEK için yazılan 2 cezadan birini silmeniz gerek. Zaten ben esasen o gün BEBEK OTEL valesine 20 TL vermiştim. Bunu cebe indirdiği gibi bir de isparka park edip bana ceza yazdırmış, bunun için de otele yazacağım,
ama aynı plaka ile aynı tarih ve aynı saat dilimine 2 ceza nasıl olur??????????????

Bu nasıl bir yazılım ki bunu kabul ediyor ve hiç bir uzman da farketmiyor?

Borcum düzeltilmeden ve tarafıma saygı gösterip bir cevap vermediğiniz müddetçe ödeme yapmayacağım ve önce Internet ve gazeteler sonra mahkeme dahil her tür yolla uğraşmaya devam edeceğim. Vatandaşa lütfen biraz saygı.

Filiz Eyüboğlu

7 yorum:

  1. merhabalar daha traji komik bır durum ıle karsı karsıyayım :) 2012 nın agustos ayında 0 aldıgım aracıma 2009 2010 yıllarına ait ispark cezası cıkarttılar :) bize dilekce yazın bız cözerız dedıler :) bakalım ne yapacaklar saygılar

    YanıtlaSil
  2. İnanmayın yalan hepsi hiç bir şey yapamazlar .Borç alabilmesi için onun kanunun çıkması lazım ama hiç kanun filanda yok

    YanıtlaSil
  3. aradan 3 yıl geçmiş olmasına rağmen hala bir işlem yapılmadığını düşünüyorum. doğru mudur acaba? :)

    YanıtlaSil
  4. benım plakaya da kılıtlemısler 24 tl. ödemem. hırsızlıgın baska yolu

    YanıtlaSil
  5. para almak için bir mal yada hizmet vermeleri lazım 25 yıldır oturduğum SOKAK'tan kalkıpta park parası istemek sadece ve sadece haraç toplamaktır. üstelik değnekçiler eskiden bunlardan daha racon sahibiydi. sokaağa ispark yapmakta ne demek. arsızlar.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar 2 ay önce almış olduğum aracın noter huzurunda 0 borcu olduğu söylendiği halde kartal ilçesinde aracımı 2 kez park edip görevli göremediğim için ücretini veremedim 3.sunde ücret vermek için bi görevli buldum ve geçmiş dönem borcumu sorgulattigimda 170 lira borç çıktı ve bu borç taaa 2008 senesinden kalma dokümanı elime aldığımda gördüm artık ne kadar titiz çalıştıklarına siz karar verin

    YanıtlaSil