22 Temmuz 2012 Pazar

Biletix - İddianın aksine, önce en kötü yerler...


89 TL'lik bilet 102 TL'ye geliyor... 150 TL'lik bilet 200 TL'ye yaklaşıyor! Yüzde ondan fazla hizmet bedeli + işlem bedeli. Yüzde on değil de 50 koysalar bile kim ne diyecek, var mı bunu denetleyen, dur diyecek bir kuruluş? Bir konser bileti için neden sadece Biletix, MyBilet .. gibi aracı kurumlara mahkumuz fahiş komisyonlarla? Yurt dışında da var bunlar, ama isteyen gidip etkinlik gişesinden de komisyon ödemeden alabiliyor. Yurt dışından her şeyi kopyalıyoruz ama abartı ve çok çıkarcı biçimde.

Dünya çapında sanatçıları getiren kurum ve kuruluşlardan bilet satışlarını sadece aracı kurumlara verenleri kınıyorum.

Şu fani dünyada bir kere görebileceğimiz sanatçılar geldiğinde özellikle müzik ile uğraşan oğlum görsün diye gidiyoruz. 89 TL'lik bilet 102 TL'ye geliyor... 150 TL'lik bilet 200 TL'ye yaklaşıyor! Hizmet bedeli yetmiyor bir de işlem bedeli. Internet başında dakikalarca uğraşıp alan müşteri. Biletix’in memurunu uğraştırmıyorum. Bu şunun gibi olmalı: Banka şubesine gidip havale yaparsanız ücreti fazla, ama Internet bankacılığı kullanıp kendiniz yaparsanız daha ucuz, hatta ücretsiz. Biletix’e yüzde ondan fazla komisyon yetmiyor bir de işlem bedeli. Çok affedersiniz insanın "oha" diyesi geliyor bu "bedellere".

Ayrıca, e-bilet aldığınız otobüs ve uçak Web sayfalarında olduğu gibi boş koltukları görmüyorsunuz. Yazılım rastgele seçip size koltuk no veriyor. Ya sen bana göster boş koltukları, ben seçeyim. Yok. Neden? Neden olabilir bu kapalılık? Şunu iddia eden bir açıklama var: Seçtiğiniz fiyat kategorisindeki en iyi yeri sistem seçer size gösterir". Hayır, değil. Çünkü denedim: Verdiği yeri beğenmeyip kapatıp, birkaç saat sonra ya da ertesi gün yine denediğimde aynı fiyat kategorisinde daha iyi yerler çıktı karşıma. İyi yerlerin sona saklandığını defalarca ve defalarca müşahade ettim, gözümle gördüm, çok kenar veriyorsa bekleyip birkaç saat ya da birkaç gün sonra deneyip daha ortadan alıyorum. Ama neden doğru olmayan beyanat? Etik nerede kaldı?! “İyi” anlayışımız mı farklı?  Daha sahneye yakın ve/veya daha sahneyi ortalayan koltuklar daha iyi değil midir? Bana göre öyledir.. Diğer bir açıklama da şu olabilir: böyle düşünmüşler ama yazılım yanlış yazılmış!
Konser düzenleyenler: Amacınız biraz da insanımızın kültür ve görgüsünü artırmak olsun. Etkinlik gişelerine de verin bilet. İsteyen oradan alsın komisyon/hizmet bedeli gibi anormal şeyler ödemeden. Ayrıca aracı kurumlara da hizmet bedeli yüzdesi pekala düşürtebilirsiniz.
Aracı kurumlar: Daha nereye kadar artıracaksınız bu bedelleri?
Sevgili okurlar bir hesaplayın bakalım: bunlar günde kaç bin bilet satıyor (İstanbul'da etkinlik gerçekten çok fazla, Web sayfalarına girin bakın), bilet fiyatları zaten çok yüksek. Bunların yüzden ondan fazlasını hesaplayın... Böyle bir satış... Bu şirketlerin maliyetleri da fazla olmadığından bunun çoğu kar diye düşünüyorum.
İnsan para kazanıp aman ne çok kazandım diye kendince çok mutlu olabilir, kendini başarılı addedebilir. Böyle olup da birçok kişinin ahını almak istemem ben doğrusu... İnsanlar beni takdir etsin, hakkımda iyi düşünsün'ü paraya tercih ederim.
Her bilet almaya çalıştığımda bu kurumlara gayet "güzel" sözler sarfettiğimi söylemek isterim. Çok daha hayati konularda dahi örgütlü olmadığımız için, hiç bir şeye sesimizi çıkarmadığımız için, böyle "basit" bir konuya da sesimizi çıkarmıyoruz. Biraz kınasak, bilet almasak, almayabilsek…Kendilerine bir çeki düzen verseler....
Not: Bir de konserlerin saatinden en az 30-40 dakika,1 saat, 1,5 saat gecikmeli başlaması var, salt bunun hakkında Madonna ve TT Arena başlıklı yazı yazmıştım. İnsana hiç saygısı yok bilet satanın da kendini “organizatör” ilan eden –Türkçesiyle-- düzenleyici kurumun… Ayıptır. Size para kazandırtan kitleye biraz saygı...


1 yorum:

  1. Aynen katiliyorum. 120 liralik bilete 16,50 kuru komisyon odedim. 4 kisi olunca ettimi sana 66 TL ustune de 5 tl bileti giseden alma parasi.
    Resmen enayi yerine konuyoruz. Ama alternatif yok, sirf biletix e sinirimden cok degisik bir sey olmadikca konserlere gitmiyorum.

    YanıtlaSil